2015. április 4., szombat

2. fejezet

2. fejezet

 Az osztályban a szokásos "Újra suli van, na ne már!" hangulat uralkodott el. Persze, ezt a fiúk őrjöngéssel, s a többi hülyeségekkel fejezik ki. Noémiék megvetően nézegetik az embereket, Szabina és Sára beszélgetnek, Mira pedig Márkra ragaszkodva meséli a 8. szülinapját. Állítólag akkor a bohóc feldobta a talpát. Szegény.
 - Hannával mi van? - kérdeztem Márkot. Nem válaszolt, csak a vállát vonogatta.
 - Nem muszáj itt lenned. - mondja. Tudja, mit gondolok.
 - Kihez menjek?
 - Marcihoz. Marciékhoz. - jó barátként tudja a titkom.
 - Azt már nem. - tiltakoztam. Kerülöm Marcit. Nagyon Az a baj, túlságosan is. Mögöttem van a sorban, én hátramegyek. Bárhol, páros munkában egy csapatba kerülünk, én hozzá se szólok. Tehát kerülöm. Egyszer az ajtóba beszélgettek, így csak a félfának simulva tudtunk áthaladni, és én át akartam menni, pechemre Marcinak is ez jutott az eszébe, így, egymáshoz passzírozódtunk.
 - Akkor menj Sárához és az új lányhoz.
 - Szabina - javítottam ki, és már léptem is el.
 Mikor odaértem a lányok egy könyvről beszélgettek, ha jól hallottam a Harry Potter - ről. Ide nem tudtam bekapcsolódni, mert csak a filmet láttam, de szerintem az is uncsi volt. Így megvártam, míg befejezik, és köszöntem nekik.
 - Szia Sára. Szia Szabina. Ugye, Szabina?
 - Igen.
 - Szia Petra.
 - Akkor te Petra vagy. Hát, szia Petra. - bólintott Szabina.
 - Szia. Megint. Eddig, hogy tetszik a suli? Mármint az udvar, a terem, a társaság.
 - Az udvar szép, minden meg van benne, ami kell. A padok, az alsósoknak a játékok. A terem olyan mint a többi: unalmas, de itt úgy látszik matematikát tanítanak, és ami a matekhoz kell, az meg van benne. Tehát a tábla, és a matekos egyenletek a falon. A suliban, mivel ez egy általános iskola, nincsenek boxok, így együtt kell tárolni a kabátjainkat, ami szerintem nem higiénikus. A társaságból egyből lehet tudni, hogy ki számít, és ki nem. Azok ott - mutatott a padokon ükő társaságra, Noémiékre - a "menők". Nekik a legfontosabb a véleményük. Erősen kibeszélnek másokat, tapasztalatom alapján olykor a legjobb barátnőjüket is. A fiúk nem úgy viselkednek, mint azt kéne, de ezt már megszoktam. - én ebből csak azt szűrtem le, hogy ő az "okos" lány.
 - És, miért jöttél 8. - ban ide? Hisz jövőre úgyis gimibe megyünk.
 - Tavaly év végén az iskolán bezárt, de ezt már év elején bejelentették, hogy legyen időnk iskolát keresni. Ez volt a legközelebb, de nem Gödön lakok, hanem Dunakeszin.
- Értem.

Ez is egy rövid rész lett, de ezen a napon 2-t írtam. Ha valamelyik mondtad nem értelmes, bocsi, este írtam :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése